כהן ערב ושות' משרד עורכי דין

פיצוי כספי בגין נפילת פעוטה בגן ילדים

  • כהן ערב ושות' משרד עורכי דין

    למשרדנו פנו זוג הורים מודאגים שבתם הפעוטה נפלה בשעת משחק בחצר גן הילדים בו התחנכה דאז, כשגלשה במגלשה בחצר. בעקבות נפילתה שברה הפעוטה את ידה, נותחה ונותרה לה נכות צמיתה (קבועה) בשיעור נמוך, נכות שאינה נכות תפקודית כהגדרתה עפ"י חוק. עם זאת, וחרף העדר הנכות התפקודית ושיעורה הנמוך, פוצתה הקטינה בסך של 155,000 ₪ במסגרת תיק התביעה אשר הגיש משרדנו כנגד הרשות המקומית אליה שייך גן הילדים. זאת ועוד במאמר הקצר שלפנינו:

בית המשפט השלום בבאר שבע פסק פיצויים בגין תיק נזיקין - נזקי גוף שנגרמו לקטינה עת נפלה ממגלשה בחצר גן הילדים בו שהתה היא.

כאמור הפעוטה שברה את ידה במהלך משחק בחצר גן הילדים, נותחה בידה ונותרה לה נכות צמיתה בגין נזקיה מהאירוע המתואר לרבות צלקת בזרועה.

במסגרת התביעה אשר הוגשה ע"י משרדנו, נטען כי הגננות אשר נכחו במקום לא מילאו את חובתן לפיקוח מלא על ילדי. בין היתר, נטען כי בעת הנפילה הגננות כלל לא היו במתחם החצר אלא שהו בתוך המבנה הפנימי של הגן.

כן נטען, כי אחריות הגננות והסייעות הינה מתוקף תפקידה "כמבוגר האחראי במקום" והיה על צוות הגן לצפות כי אירוע תאונתי מעיין זה עלול להתרחש בהעדר פיקוח צמוד מצדן.

כמו נטען, כי הנתבעת לא ביצעה תחקיר אירוע כנדרש ע"פ חוזר מנכ"ל משרד החינוך בעניין בטיחות, בטחון ושעת חירום בגני ילדים ואף לא ערכה הליך הפקת לקחים ולא נקבעו אילו מעשים יינקטו למניעת אירועים דומים בעתיד

מנגד, טענה הנתבעת, כי תאונות מסוג זה הינן תאונות המתרחשות בשגרת היום-יום וכי הצוות פעל ללא רבב.

כן, הפנתה הנתבעת במסגרת כתב הגנתה, לשורת פסקי-דין בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ, בהם לא פוצו ילדים אשר נחבלו ונגרמו להם נזקים גדולים ומהותיים יותר מזה שנגרם למרשתנו הפעוטה, ובמקרים אלא – בניגוד לפעוטה – נותרו נכויות גבוהות יותר.

טענות אלא לא התקבלו ונדחו ע"י כבוד השופט ובית המשפט הנכבד קבע כי חרף אחוז הנכות הנמוך יש לפצות הקטינה בסכום שלעיל, הן מפאת גילה הרך – בת 4.5 בעת קרות האירוע והן בשל רשלנות הגננות במקרה דנן.

יצוין, כי לכל תלמיד ע"פ חוק ישנו ביטוח תאונות אישיות, אך למרבה הצער המדובר בסכומי פיצוי נמוכים ושאינם משקפים נכונה נזקים מעין אלו ולכן לא היה כל מנוס מהגשת התביעה על ידי הקטינה באמצעות משרדנו וזאת על מנת להבטיח קבלת פיצוי הולם בגין נזקיה כפי שתוארו בכתב התביעה.

בסופו של יום, כולנו רוצים להרגיש בטוחים בשולחנו את ילדינו הקטנים למסגרות החינוכיות השונות. לשם כך עלינו לוודא כי מסגרות אלא פועלות כדין ועושות את כל שלאל ידן לעשות כדי לשמור ולפקח כיאות על ילדינו הקטנים.    

בברכת פעילות משחק בטוחה ומהנה לילדינו,
וינר שי, עו"ד
כהן, ערב ושות' – משרד עורכי דין

עו"ד שי וינר
עו"ד שי וינר

למאמרים נוספים בתחום דיני נזיקין

צרו איתי קשר